tirsdag 14. februar 2012

Grove rundstykker

Ingen brødmat kan vel måle seg med hjemmelagde rundstykker. Her er en oppskrift jeg er fornøyd med, smaker godt og er ekstra saftige pga havregrynet.

1 l melk
9 ss olje
50 g gjær
2 ts salt
3 ss sukker
1 dl solsikkerkjerner (kan sløyfes)
200 g havregryn
300 g sammalt hvete grov/fin
800 g hvetemel

egg eller melk til pensling

Deigen heves 1 time, etter rundstykkene er kommet på brett heves de ytterlige 30 min.

Stekes på 225 grader i ca 15 min



Håper det smaker!!!



2 kommentarer:

  1. Hei Veronica:)Disse må jeg prøve meg på,det så veldig gode ut!
    Nyt dagen din:)
    klem

    SvarSlett
  2. Nammis, ser veldig godt ut :o) Og spesielt nå som jeg er skrubbsulten :o)))
    Herlig med hjembakte grove rundstykker. Kanskje jeg skl smekke i hop en deig.
    Ønsker deg en fin dag
    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...