torsdag 1. desember 2011

Husarbeid



I disse juletider er det også tid for julerengjøring og i den forbindelse tar jeg opp et tema som har slått meg etter at jeg fikk barn.....jo altså, jeg føler jeg bruker mye mer tid på husarbeid enn før!
Hver dag bruker jeg ca 1 time på rydding og småvasking etter gullet er lagt, i tillegg kommer tiden jeg bruker på å vaske, henge opp og legge på plass klær hele dagen, og så er det støvsuging, vasking og støvtørking utenom det igjen hvertfall en gang i uken..... 
Er det kanskje det at før var det tid til litt arbeid hele dagen??? Da kunne jeg for eksempel finne ut at jeg skulle vaske badet når jeg tok en dusj eller kanskje jeg støvsugde mens jeg ventet på makaronien som kokte. Eller er det rett og slett det at det blir mer å gjøre med en person til i husholdningen selv så liten han er? Eller kanskje en kombinasjon? Jeg synes iallefall det er kjedelig at føles som om det alltid er noe å gjøre, blir liksom aldri ferdig, slik som jeg følte før.....
Hva med dere der ute? Hvor lang tid bruker dere? Hvordan fordeler dere arbeidet? Innspill og tips mottas med takk....


Lykke til med julevasken :-)

6 kommentarer:

  1. Heisann!

    Urk ja, husarbeid blir aldri særlig stas:-P Og av en eller annen grunn blir en jo aldri ferdig!

    Leggetips til 8mndsalder er ikke enkelt altså....synes slike små er helt umulig å styre når det gjelder legging. Noen ganger sover de helt perfekt for så å plutselig ikke sove i det heletatt;-)

    Fint dere har fått det nå Veronica! Var kjekt å se NK, selv om det ikke gikk veien for Brann.

    Ha en fin kveld videre!

    SvarSlett
  2. Du er ikke alene, bruker utrolig mye tid på ting i huset. Kanskje fordi jeg også er mye mere hjemme, og da ser alt, og også har muligheten, og også at når man er hjemme så blir det jo mere rot og støv også?
    Blir mye jeg som tar alt (nesten) nå, for vil jo at når pappan kommer hjem at han da har tid til å være med barna. Jeg får jo mye mere tid med dem. Ellers så føler jeg at jeg aldri får sitte ned, for traver rundt å gjør noe hele tiden. Var vel ikke til så mye dette, men ivertfall du er ikke alene..

    Muffins

    Brukte grunnoppskriften

    3 egg
    250 g sukker
    225 smeltet smør
    2 dl melk
    300 g mel
    3 ss bakepulver

    Og hadde så 1/2 ts kardemomme, 1/2 ts kanel 1/2 ts ingefær.

    180 grader i ca 30 min (litt etter hvor store former du har. =)

    SvarSlett
  3. Gjør som meg....kjøp nytt hus til jul. Ferdig vasket og bare pyntingen gjenstår ;))

    SvarSlett
  4. Ja husarbeid blir vi aldri fri for.....Og verre blir det etterhvert som antall familiemedlemmer øker :o))))Det er alltids noe som skulle ha vært gjort, vasket eller bakt :o)
    Så koselig at du likte headeren min. Jeg lager den i photo scape. Legger til et tomt bilde, og endrer størrelsen på det til ca 950x490 før jeg trykkrt på rediger. Etterpå er det bare å sette inn bilder, og skrive det du måtte ønske. Men det er lurt å redigere de bildene du skal bruke før du begynner med det tomme bildet :o)))
    Er bare å prøve seg fram så får du det nok til. Jeg var skikkelig klønete på slikt da jeg begynte.
    Ha en fin 2. søndag i advent
    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg tror jeg kunne holdt på hele tiden jeg også, og merker at eldstetøtta har kommet hjem igjen ;-) Tror kanskje det har litt med at når du er hjemme hver dag, så ser du med litt andre øyne enn du gjorde før.

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  6. Det er ingen småtroll her hjemme...så jeg er til liten nytte med innspill her. Men jeg føler aldri at jeg blir ferdig med husarbeidet jeg heller! I helgen får jeg ofte tatt et skikkelig tak, men det varer jo ikke lenge før man skulle tro at jeg aldri hadde verken ryddet eller vasket. Ikke lett å finne balansen her altså =)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...