mandag 21. mars 2011

Ventetid

Gleder meg virkelig til å hilse på gutten vår nå. Fire dager igjen til termin, men synes han kan komme nå, har ventet lenge nok. Ventetiden har gått fint, har vært i god form og hatt masse å gjøre på ettersom vi har holdt på å ferdigstille huset. Har vært utrolig moro med masse shopping og innredning. Er nesten litt synd at vi er ferdig, kan jo ikke begynne å ominnrede og pusse opp med en gang. Så da må den lille komme og holde meg med selskap, prøver å gå mye i trappene her, men virker ikke som det skremmer han ut. Er spent på hvordan det blir når fødselen begynner. Er det noen som har lyst å dele noen erfaringer med hvordan det begynte hos akkurat deg. Jeg lurer på om man får noen hint på at fødsel er nært forestående?
39 uker og 5 dager

8 kommentarer:

  1. Kan tenke meg at du er bra spent :-) Jeg holdt på med slipemaskin i 3,5 timer dagen før litjtupp ble født jeg, og jordmora mente det hadde hatt innvirkning ;-) Hun ble født 7 dager før termin :-) Jeg fikk veldig trang til å vaske og rydde i dagene før jeg fikk henne - nesting kalles det visst....så jeg vaska rundt kjøkken og bad bare et par dager før fødsel :-D Fødselen til eldstetøtta ble igangsatt, så der vet jeg ikke hvordan det ville starta av seg selv....

    Ser etter her hver dag om det har kommet et innlegg som sier at det har vært familieforøkelse i det lille røde huset :-)

    Lykke til - klem Siv

    SvarSlett
  2. Go`å rund nå ja:))Koselig å se magen...Nå er det 22 år siden jeg fødte....men med alle 3 så begynte veene for fullt samme dagen som jeg fikk.
    Men dette er nok veldig forskjellig fra person til person..
    Førstemann fikk jeg 4 dager før tiden:)og ble sendt hjem igjen da jeg ville inn å føde:)) men måtte bare snu i døra her hjemme og ned igjen på klinikken, og vips der kom han:))
    Du har mye å glede deg til!
    Tegning på bilde........Jeg har som nevnt på innlegget tegnet i PhotoScape. Programmet er gratis, enkelt og ganske mye en kan gjøre med det.
    Morsomt å leke litt i fotoverden:))
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. OI, så spennende! Ventingen på slutten er veldig spesiell; nysgjerrigheten på hvem som har bodd der inne så lenge når sin absolutte topp og man er virkelig klar for å "starte det nye livet" :) Du har mye å glede deg til :) Lykke til med fødsel!
    Takk for hyggelig kommentar på bloggen min :) Veldig hyggelig at du la igjen et spor etter deg!
    klem fra Hedda

    SvarSlett
  4. Ja, nå er det like før, nå kan du glede deg:)
    Fødselen til min eldste sønn ble igangsatt da jeg hadde gått en del dager over tiden.
    Fødselen til sønn nr 2 to år etter, begynte med rolige veer en ettermiddag på termindato! Han ble født om formiddagen dagen etter.
    Nå har du mye å glede deg til! Lykke til:)
    Klem fra Linda

    SvarSlett
  5. Jeg fikk ingen hint! Hadde vært til kontroll hos jordmor, det var 2 uker igjen til termin. Skulle legge meg litt nedpå når jeg kom hjem, men først skulle jeg bare ta inn litt ved. I det jeg løfter vedkorga går vannet.... Ble helt forferdet, mannen min fikk lettere panikk når jeg ringte til ham:)
    23 timer senere var lillejenta født (på min bursdag!)

    Lykke til!

    Stor klem fra Britt

    SvarSlett
  6. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min! Det er spennende dager du har foran deg nå. Skjønner godt du er utålmodig etter å få se den lille :-). Begge mine fødsler startet ved at vannet gikk helt plutselig. Ble like forskrekket begge gangene...
    Ønsker deg masse lykke til!

    SvarSlett
  7. Du ser stråelende ut =)

    Har ingen erfaring å komme med, for gikk over og ble indusert første gang. Så er like spent som deg om hvordan det blir om denne lille gutten velger og komme av seg selv.

    Masse lykke til og følger spent med på bloggen din om dagen for å se om det her skjedd noe =)

    SvarSlett
  8. Lykke til med det nært forestående! Spennende! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...