onsdag 2. mars 2011

Tanker om permisjon

Da var jeg 37 uker på vei. På fredag begynner morspermisjonen, jeg har vært sykemeldt den siste tiden i svangerskapet så har ikke jobbet, men nå som permisjonen starter føler jeg virkelig det nærmer seg baby. I går var jeg hos jordmor og hun kunne fortelle at hodet hadde festet seg og alt var bra. Hun anslo at jeg kom til å føde en prins på litt over 4000 gram. Selve fødselen ser jeg på med skrekkblandet fryd. Sier til meg selv at det er tross alt bare en liten del av alt, i forhold til tid, det er forhåpentligvis over på en dag.....og resultatet er jo et lite mirakel som skal forandre livet vårt...til det bedre.....har jeg hørt ;-)


Jeg har mange tanker om permisjonstiden. De fleste jeg kjenner som har barn sier at jeg ikke kommer til å få tid til halvparten av det jeg tror, alikevel sitter jeg og planlegger alt jeg skal få gjort. Som et lite prosjekt skal jeg nå skrive opp det jeg tenker at jeg må få til, så skal jeg komme tilbake og sammenligne når permisjonen er over.



  • Gå masse på tur/ være ute
  • Trene minimum 45 min 3 ganger i uken
  • Gå Birkebeineren neste år (ja har faktisk planer om det)
  • Lage sunne middager med masse råvarer
  • Middagsplan for hver uke
  • Storinnhandling av dagligvarer en gang i uken
  • Bli ferdig med alle uferdige håndarbeidsprosjekt
  • Skrive dagbok
  • Levere oppgaver og ta eksamen neste vår
  • Ryddig kjøkken hver kveld
  • Smile og være glad for at livet er flott



Fra Myrkdalen. Jeg satt utenfor hytten og heklet mens de andre sto på ski. Genser arvet fra svigerbestefar,  varmer både mor og barnet i magen.

Uke 37



7 kommentarer:

  1. Så flott du ser ut! Gratulerer med 27 uker og permisjon.
    Tror man får til det man ønsker å gjøre om man er motivert til det =)

    SvarSlett
  2. *Sukk* skulle så gjerne vært i myrkdalen nå, og absolutt ikk her i sofakroken som jeg begynner å bli så lei av=/ Det er jo en absolutt deilig tid du har foran deg:) Det er ingenting galt i å planlegge. Det gjorde jeg også. MEn ikke forvent at alt blir som planlagt;) Så blir det så positivt om det blir som planlagt. Ha en nydelig dag med den flotte magen!
    Og nyt tiden du har igjen med den;) Klem

    SvarSlett
  3. Go`å rund ja:))
    Du har mye å se frem til, og som jeg sier til andre: kos dere mens de går i bleier:)) Barna de vokser liksom for fort, og pluteslig er de ute av hus...
    Jeg har 3 gutter, og han mellomste kom til verden på 8 min:)) Holdt på å få han i heisen på klinikken:))
    Håper du holder deg i fin form og kan bare kose deg.....
    Nattaklem fra Janne

    SvarSlett
  4. Hei snuppa!!

    Takk for gode ord og lykke ønskninger!!Det varmer..

    Tenk at nå er det ikke lenge igjen til du også har babyen hos deg:)

    God helg!!

    klem Linda:)

    SvarSlett
  5. Så koslig hilsen du har lagt igjen på bloggen min! Det setter jeg stor pris på! Det var veldig gøy å handle vogn i dag. Sitter å titter på vidunderet nå:-) Du begynner å nærme deg termin ser jeg... Så herlig. Jeg har litt lengere tid igjen. Ca 9 uker bak deg. Er i uke 28....

    Lykke til med fødsel og tiden som kommer!

    SvarSlett
  6. Takk for koselige ord om kjøkkenet mitt!

    Så veldig fin mage! Ikke lenge igjen nå! Masse lykke til med alt det spennende og ikke minst koselige du har i vente! Ingenting kan måle seg med å holde barnet sitt for første gang!

    Fortsatt god helg!
    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  7. Hihi, må bare kommentere denne, jeg trodde også at jeg skulle få gjort så mye i permisjonen... Jeg trodde jeg skulle få brodert masse og få ryddet og laga middag og alt mulig. Men mi lille gromjente sov nesten bare på fanget mitt eller i senga sammen med meg, og helst ville hun bli båret hele tiden. Så det var ikke mye annet jeg fikk gjort, men jeg kosa meg likevel:) (I tillegg hadde jeg sett veldig frem til de tre ukene med perm før fødselen, men det ble bare ei uke for pia mi kom 2 uker før termin).
    Kos deg masse, og fødselen er ikke noe å grue seg for, man blir så oppi det at man glemmer tid og sted!

    Klem fra Britt

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...