tirsdag 8. mars 2011

Sambruksrom

De som jobber i skolen har kanskje hørt dette uttrykket før. Det at et rom må brukes til flere ting f.eks. klasserom på heimkunnskapen er vanlig i skolenorge i dag, men nå lar vi det med skolenorge ligge, er mye jeg kunne lettet meg for der, men nå gjelder det meg ;-)


Da det er skråtak i hele 2. etasje er det simpelthen ikke mulig å ha garderobe oppe. Det eneste rommet vi kan ha garderobeskap er på soverommet i 1. etasje. Det er egentlig helt greit siden vaskerommet også er i 1. etasje. Det vil bli mye lettere å legge på plass klær her enn å måtte ta de opp bare for å ta de ned igjen når de skal til vask.


Tanken har vært innpå å lage hele rommet til et walk-in-closet med plass til sko, vesker, smikebord o.s.v, men etter nærmere gjennomtanke ser jeg jo at min bedre halvdel nok sikkert ikke synes det er like gøy som jeg å bruke timer foran sminkebord og til påkledning, så et slik rom hadde bare vært meg som hadde hatt glede av. Og når jeg tenkte enda lengre har jeg faktisk mer lyst på et kontor/hobbyrom. Så her måtte jeg slå flere fluer i en smekk......jeg må lage et kontor/hobby/bibliotek/garderobe rom.


Rommet er tatt i bruk, men langt i fra ferdiginnredet, derfor tenkte jeg at jeg ville vise dere det nå, så kan vi se hvordan det ender opp til slutt når alle komponenter er på plass.... før og etter innlegg er moro!


Ny skrivepult og skuffeseksjon på hjul ved siden av fra IKEA. Lampen likte jeg veldig godt også den er fra IKEA. Har investert i trådløst tastatur og mus....

.....så vips er pulten omgjort til sybord.

Jeg er veldig glad i bøker og har en hel haug. Her er det kun bøker til oppslag og inspirasjon, skjønnlitteraturen er plassert et annet sted i huset. Ved siden av er en kommode som rommer håndarbeidsutstyr. På sikt ser jeg for meg at her kan systemet utbedres med et helhetlig hyllesystem fra gulv til tak. Stolen må byttes ut, først tenkte jeg den kunne trekkes om, men allerede etter få stunder her har jeg funnet ut at den er ikke noe særlig å sitte på over lengre tid og jeg savner hjul og sving som en kontorstol har.

Så har vi veggen som det må opp en skyvedørsgarderobe på. Her har jeg målt at det akkurat går an å sette opp en som går innenfor vinduet og den vil da dekke hele denne veggen. Ser for meg en hvit nøytral front, uten speil slik at det blir som en vegg.

På siste veggen er det litt plass igjen, så hva jeg finner på her er jeg ikke helt sikker på enda, men plassen må utnyttes. En benk og noen vegghyller over er en tanke jeg har vært inne på.

Tips og ideer til videre innredning av rommet mottas med takk, vet dere er mange flinke interiørspirer der ute!!!!


1 kommentar:

  1. Hei høpp!!

    Syns det hørtes ut som du har en god plan for rommet,blir helt sikkert kjempe bra..Godt med et alt mulig rom:)

    Du kommer til å rekke en del ting i starten når babyen kommer.De bare sover og spiser!Blir mer jobb etter hvert.Det er lettere for meg nå som det er andre gangen,er jo ikke så mange år siden jeg hadde baby..Alt har liksom godt lettere nå,en er mere rolig blant annet.

    Du kan bare glede deg er ikke lenge igjen nå,herlig med baby i hus!!

    Ha en fin kveld..

    Klem Linda:)O

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...