mandag 14. mars 2011

Loftstue med nostalgi

Så var turen kommet til den flett nye loftstuen vår. Her er det ikke mye nyinnkjøpt, jeg har nemlig gått på loppejakt i familien og fått samlet en del ting som ikke bare er flotte, men har historier som er knyttet til personer i familien.
Gyngestolen min far fikk og brukte før han døde av kreft i 2002. Jeg har byttet ut de opprinnelige putene med et villsauskinn og stolpute fra Hansen og Dysvik. Puffen er fra min mormor som gikk bort i januar, jeg har trekt den om i hvitt bomullsstoff fra IKEA. 
Bordet her liker jeg ekstra godt. Bestefaren til min far som har laget det og jeg har vokst opp med det, da det alltid har hatt en plass i stuen vår. Nå har jeg fått overtatt det.
Sovesofaen kjøpte vi for noen år siden på Møbelringen. Bordet har vært min bestemors, mens hekleduken er funnet på Fretex.

Små søte hjerteskåler til snacks eller telys fra Bruka design.

Godt opplyst lese og strikke krok.
Ny lampe fra IKEA.

Gammel bokhylle fra Jysk som i ettertid har fått et strøk lakk. Filleryen er ny fra Hansen og Dysvik.
En ekte Radionette. Min mor kjøpte denne radioen for sin første lønning.....til historien hører det til at hun måtte selge den til sin far da hun senere kom i beit for penger, hun fikk den igjen til slutt. Og tro det eller ei den virker helt fint og har god lyd, så den er i bruk forsatt!!!
Ja, hva er dette? Flydeler fra et tysk krigsfly som under 2. verdenskrig styrtet på Kvitanosi. Historien kan du lese her

Skjønnlitteraturen vår. Her er det et selvlaget bokhylleprosjekt på gang.


Ha en fin dag videre alle sammen!

10 kommentarer:

  1. hvor kommer TV fra?

    SvarSlett
  2. Hei Veronica:)

    Så masse fine ting..enda kjekkere når de i tillegg har historie med seg:)
    Ha en fin dag:)
    Kari:)

    SvarSlett
  3. He he...tven har vi fått/kjøpt/byttet mot en øl av en god venn ;-)

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig toppesue, og ikke minst ekstra koselig når man kan ta i bruk gamle skatter som man har fått elle rkjøpt i løpet at åra som har gått. Mitt hjem er preget av det samme.

    Ha en flott ettermiddag.

    SvarSlett
  5. Så flott loftstue dere har :-) Og så artig å samle historiske gjenstander fra familien der :-D Artig den der med at mora di måtte selge radioen til sin far da hun ble blakk :-))

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  6. ...og så skulle jeg fortelle deg om stoffpapiret jeg brukte.... På pakken står det Inkjet Printable Fabric - sew on. Jeg tror merket er Dritz. Det funka veldig bra med en helt vanlig skriver. Bomma litt på prisen - jeg betalte 269,- for 5 ark.

    SvarSlett
  7. Koselig loftsstue, så mange flotte ting du har tatt vare på. Det er kjekt at de kan brukes videre, det er alt for mye bruk og kast i dag.

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  8. Lys og fin loftstue!
    Koselige møbler!
    Goe klem fra sol

    SvarSlett
  9. Så koselig loftsstue!Koselig blogg også!:) legger meg til som følger:)
    klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...