fredag 18. mars 2011

HJELP OFRENE

Jeg ser flere har lagt ut innlegg om å ha stille blogg for Japan. I fare for å bli misforstått noe som jeg håper jeg ikke blir da jeg bare vil dele noen av tankene som slår meg når jeg ser disse innleggene, jeg kritiserer dem ikke. Så spør jeg meg selv først hvordan i all verden hjelper det de der nede  at noen bloggere her i vårt land ikke er aktiv på bloggen sin? (jeg snakker ikke om de innleggene som også oppfordrer til å gi) Katastrofen i Japan er uventet og forferdelig og ikke noe man kunne forutse, derfor fokuserer media enormt på denne katastrofen. Men håper dere der ute vet at hvis vi skulle la være å blogge over all elendighet rundt om i verden måtte vi legge ned bloggene våre. Hver dag dør flere enn de som har omkommet i Japan pga av sultkatastrofer, krig og annen elendighet. Og for ikke å snakke om all urettferdighet og storstilt organsisert kriminalitet rundt om i verden for eksempel menneskesmugling, narkotikavirksomhet o.s.v.

Jeg har stor medfølelse for Japan og velger og vise min støtte ved å legge ut denne linken til Røde Kors. Jeg har gitt hjelp som kommer frem. Har du?

gi_en_gave_til_vårt_arbeid

6 kommentarer:

  1. Jeg er litt enig med deg. Det er en fin markering, men hjelper kun om man gir et bidrag!
    Jeg stjeler bildet hos deg og legger ut på min blogg.

    SvarSlett
  2. Heisann!!

    takk for gode ord fra deg..er så gøy med skryt av barna sine he he!!

    Ser du har en uke igjen i dag,er så spent,tenk at nå skjer det snart..

    Ha en fin helg og lykke til om noe skjer:)

    ja kjolen blir nok passet på i flere generasjoner,gir den tilbake til mamma hun er flink til å spare på ting:)

    Klem Linda;)

    SvarSlett
  3. Hei;)

    Fant deg gjennom Britt sin blogg, og jeg er veldig enig med deg:)
    Koselig blogg du har, jeg legger meg til som følger;)...Velkommen til meg du også:=)

    Ha en flott dag:)

    Klemmer Ea

    SvarSlett
  4. Dette var et bra tiltak!

    Ha en fin helg, klem fra Linda:)

    SvarSlett
  5. Hei Veronica :)
    Takk for kommentaren inne hos meg :) Jeg skjønner hva du/dere mener når du sier at flere har publisert bare at de skal være "stille" på bloggen.....du/dere har jo også tolket budskapet dit hen - men uansett valgt å "ikke være stille" ;) Da jeg leste innlegget måtte jeg bare opplyse om hva aksjonen egentlig går ute på, for jeg synes det var så leit at flere totalt har misforstått hele det flotte konseptet og formålet med "Bloggers day of silence". Om alle hadde undersøkt saken på forhånd og gått inn på siden for aksjonen, f`ør de hadde laget et innlegg om det på bloggen sin, så hadde det ikke blitt noen misforståelser.
    Brenner litt for dette, så derfor ble jeg så engasjert og litt opprørt over at budskapet for kampanjen helt var blitt borte i innlegget til Britt og noen flere. Nok om det :) Når jeg nå først er her, skal jeg benytte annledningen å titte litt i bloggen din :)
    Håper vi blogges igjen og bli gjerne med på giveawayen min, om du ikke allerede har meldt deg på ?
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  6. Jeg er helt enig med deg !

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...