lørdag 22. januar 2011

En bedre fotograf

Synes alle dere som jeg følger har så flotte bilder på bloggene deres! Jeg selv er ikke noe særlig flink til å ta bilder eller innehar noe fancy kamera, bruker mest mobilkamera. Som dere ser på overskriften på bloggen så har jeg eksperimentert litt i det gratis bildebehandlingsprogrammet Picasa og synes det var gøy. Enda gøyere hadde det nok vært hvis bildekvaliteten hadde vært hakket bedre, særlig bildene jeg tar inne. Så nå ønsker jeg meg nytt kamera og i den forbindelse ønsker jeg tips til hvilket kamera jeg bør ha. Er det noen minstekrav jeg bør ha? Kom gjerne med tips til selve bildetakingen også, lys, vinkler o.s.v.
Så ser jeg noen har underskrift på innleggene sine og navn på bildene. Hvordan får jeg det til?

Smiiiiiil og god helg alle sammen :-)

6 kommentarer:

  1. Heia
    Så kjekt at du ble følger hos meg!!
    Jeg er selv ingen flink fotograf, men prøver og feiler.
    Har for deg meste brukt vanlig digitalkamera, men fikk et NIKON speilrefleks kamera til jul, men har litt problemer å finne ut av det.
    Jeg bruker programmet picnik, der kan du og legge tekst på bildene. Picasa har jeg ikke funnet ut av. Lykke til.
    Syns bildene i headingen din var kjempefine!!
    Ha en fin lørdag :-)

    SvarSlett
  2. Hei, hei!

    Headeren din ble kjempefin! Har lyst til å prøve meg på noe sånt, jeg også, men kommer aldri så langt...

    Og alt det andre du spør om, har jeg heller ikke peiling på! Sorry!

    Klem.

    SvarSlett
  3. Jeg har bare et vanlig digital kamere, så er nok ikke meg du sikter til. Men jeg bruker photoscape til å redigere http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=9657229 les om det her, og masse nyttige tips til hvordan det fungerer.
    Slik jeg lager mine underskifter, eller vannmerker. =)

    SvarSlett
  4. Heisann!!

    Moro med bilde redigering,jeg er ikke så god på det så jeg kan ikke hjelpe deg..Jeg har et speilreflekskamera som jeg jeg prøver å lære meg,er av merket canon,mer vet jeg ikke:)
    Jeg har fått mange gode tips på moseplassen.no eller com

    ha en fin lørdag!!

    klem Linda:)

    SvarSlett
  5. Det er kjempeartig å ta bilder :-) Jeg har et Canon EOS 1000D, og jeg er veldig fornøyd med det. Og til jul fikk jeg makrolinse, så når blir det vel svung over bildene tenker jeg ;-) Jeg bruker Picasa, og syns det er et enkelt program - og det er jo bare å prøve og feile OG lære :-) Vet ikke helt hva du mener med underskrift, men om du har sett inne til meg, så 'signerer' jeg bildene. Om det er det du mener, så gjør jeg det i Windows Live Writer (det er der jeg lager innleggene mine), og da bruker jeg funksjonen 'vannmerke'. Følger med i spenning på fremtidige fotoprosjekt fra deg ;-)

    Ha en flott lørdag - klem Siv

    SvarSlett
  6. Synes du tar flotte bilder!! Men en lærer jo mer og mer som en holder på:)
    Det er bare det å ha tid til å knipse....Jeg bruker PhotoScape til " fort gjort" redigering, og Gimp til "lek" - klippe ut biter av flere bilder og sette det sammen til et - gjerne med gjenomsiktig bakgrunn:)
    Begge programmene kan lastes ned gratis!
    Tekst på bilde kan du også lage med disse.
    Tekst i selve innleggene kan du lage på
    MyLiveSignature:)
    Jeg har to speilreflekskamera - Canon 400D og Canon 550D, + div. objektiver....
    Men har mye å lære enda:)) og det er jo alle feilene vi lærer av:))
    Innendørs bilder er best i dagslys.. men jeg bruker av og til en ekstern blitz som jeg kan vri bort fra motivet, kan være greit for å slippe gjenskinn fra blitzen i bl.a. speil, vindu m.m.
    Din nye header var knallfin!!
    Lykke til i jakten etter nytt kamera:)
    Ha en fin søndag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...