fredag 8. oktober 2010

Sykedager

Hos jordmor gikk det veldig fint. En grei og likanes dame (kjemi er viktig med de som man skal omgås angående seg selv synes jeg). Hun var fornøyd med det jeg kunne fortelle om kosthold og vaner.  Tran og tur er bra! Flinke meg! Så sa hun jeg måtte lære meg å bli mer "slow" (artig uttrykk hun brukte). Så det er det jeg gjør nå om dagen......øver meg på å være "slow"; rolig bevegelser og ta seg god tid til alt. 


Faktisk så synes jeg det har vært herlig å være litt hjemme nå. Jeg har fått tid til slike småting som man tenker at man skal gjøre en gang, men som aldri blir gjort i en hektisk hverdag med jobb.
Siden vi har fått varmepumpe og eneste plass den var aktuell å montere var under vinduet i gangen ble gardinene for lange. Jeg har fått lagt opp blondegardinen og funnet ut at jeg bare vil ha den der, da dette føles lysere og lettere enn med gardiner hengenede utenpå.



Så har jeg fått ryddet i kommoden på badet sånn at det blir plass til enda mer babyting. Jeg lurer på hva jeg har tenkt på når jeg har tatt vare på en ødelagt BH, en nylonstrømpe, et grufullt alt for lite belte i flaggmønster, et misfarget svettebånd uten strikk i, en ødelagt klokke og et skaut som aldri har vært brukt. 
Nå er det kommet der det hører hjemme -i bosset!


Så har jeg laget meg en fil i Word der jeg har skrevet notater for hver uke i svangerskapet og lagt ved aktuelle bilder som er tatt. Dette skal jeg forsette med frem til fødselen. For så å lage en bok av det. Alle jeg kjenner som har barn sier at graviditet og småbarnstid går så fort og de glemmer mye av det som har skjedd og angrer på at de ikke skrev ned noe. Jeg skal altså være en av de som tar meg til til å gjøre dette...trur eg......


I dag starter høstferien, solen skinner og det er bare helt nydelig ute.

 

God høstferie folkens :-)

3 kommentarer:

  1. Å så spennende med baby i magen :) Det er så herlig å kjenne det vokser der inne :)

    Lykke til i smekkekonkurransen min! Bli gjerne med i de andre konkurransene også om du har lyst!

    God helg!

    Klem fra Hilde

    SvarSlett
  2. Godt å få rydda litt - jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg tar vare på enkelte ting ;-)

    Høres kjempelurt ut å lage bok :-)

    Her er høstferien over, og på mandag er det tilbake på jobb igjen...

    Riktig god helg og høstferie og klem fra Siv

    SvarSlett
  3. Veldig god ide og lage en bok av ditt svangerskap. Blogget om mitt første svangerskap, men starte dessverre ikke før uke 20, og da frem til baby'n var non mnd gammel. Og må jo si at jeg koser meg med den boka nå :)
    (Blogget da om alt anna også)
    Denne gangen har jeg den skjulte bloggen, som bare handler om svangerskapet. Og denne skal også bli bok :)

    Viktig som du sier med en JM som du føler deg vel sammen med. Håper jeg også finner en slik :)

    Ha en god helg, og gjør alt slow ;)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...