tirsdag 5. oktober 2010

Komme til hektene

Da er jeg gått ut i min første sykemelding på grunn av graviditeten. Det er bare ut uken, men så er det høstferie neste uke så blir god tid på å komme til hektene på. Det er altså søvnløshet, hodepine og trøtthet som jeg sliter med. Merket at jeg presset meg hver dag på jobben og sa til meg selv at det skal jo gå over (har lest det da), men det ble bare verre og verre. 
Jeg er jo av typen som får dårlig samvittighet når jeg er borte fra klassen min (klarer de seg uten meg liksom), men det skal bli godt å konsentrer seg om meg selv, slappe av og finne gleden av å være gravid ikke bare synes at det er problemer med det å gå gravid. Noen erfaringer angående dette fra mødre som vil dele det her? 


I helgen hadde jeg besøk av søster og mine to skjønne tantebarn. Da fikk den lille enda en gave. Sin første bamse. Så myk og god at jeg tenker at dette nok blir den faste kosebamsen. Så gøy å få babyting, det er litt med på å virkeliggjøre det faktum at vi kommer til å bli tre her i heimen neste år.


Ellers så går dagene med til å planlegge i hodet hvordan jeg skal innrede i 2. etasje, det begynner å nærmere seg "innflytting", før jul er målet vårt. Har allerede sett hele etasjen for meg og handlelisten er allerede klar i hodet på hva jeg må fornye meg med. Gleder meg sånn til å gå i gang.


I dag skal jeg til jordmor for første gang :-) 


Ha en fin dag videre alle sammen :-)

6 kommentarer:

  1. Så spennende med jordmortime da :-) Du må i alle fall ikke gå rundt med dårlig samvittighet for at du er borte fra klassen din (det finnes mange bra vikarer der ute, så de er i de beste hender). Det viktigste er at du hører på det som kjennes riktig for deg :-) I starten er det så mye som skjer ikroppen vår - jeg gråt hele tida jeg da jeg skulle ha litjtupp, og det helt uten grunn. Er sikker på at du etterhvert bare kommer til å nyte det, og så syns jeg at det ble bedre etter at det vistes at jeg var gravid.

    Så søt bamse - hyggelig å få gaver til den lille :-D

    Ha en flott dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  2. Heisann!!!Dine 3 lodd er reg. gøy at du vil bli med..Gratulere med graviditeten,vi har nesten termin på likt da,jeg har 10 mars..Nydelig bamse du har fått,moro!!Min baby har ikke fått noen ting,fikk mye med første mann,men slik blir det vel..Skal på ul i morgen å da får vi kanskje vite kjønn så da får jeg kjøpe noe selv.Ha en fin uke og lykke til hos jordmor,forresten ikke ha dårlig samvitighet får å gå hjemme,lytt til kroppens signaler..Klem Linda:)

    SvarSlett
  3. Heisann.
    Dumpa innom bloggen din, og kommer nok til å titte innom igjen. Er så moro å lese om andre som også er gravide. Når har du termin? (har selv rundt 22 mai)
    Signerer det de andre skriver over at man skal lytte til sin egen kropp. Og at du ikke lengere kan bare tenke på deg, men dere. Hva du klarer alene er en ting, men hva du og den lille orker er en annen ting. Og akkurat nå er det den viktigste jobben du gjør =)

    Lykke til videre.

    SvarSlett
  4. Hei igjen!!Ja det er gøy når andre er i samme situasjon,får jo ikke snakket nok om babyen vet du he he!!vi fikk greie på kjønnet sist også,syns det var greit får jo forberett seg litt mer og handlet inn,ikke minst sy og strikke litt...Lykke til på ul.Jeg har også dilla på sure ting og bare elsker scampi og vitløks baguetter,oppskrift inne hos meg,den er bare nydelig og lett å lage,bør prøves!!!Vi blogges:)Klem Linda:)

    SvarSlett
  5. Hei og hopp igjen.
    Har ikke "fortalt" på bloggen min enda at vi venter en til ( jeg har en sønn på 16 mnd ) så bare så du vet så publiserer jeg ikke meld din, men leser den det gjør jeg. Jeg har en skjult blogg, som jeg skriver om svangerskapet i, og om du har lyst så kan du få følge den, men da må du gi meg en mail adr.
    Å kan tenke meg at det var stort å høre den lilles hjerte, helt utrolig!
    Hilsen meg.

    SvarSlett
  6. Gratulerer så mye med baby i magen! Har ikke fått med meg dette jeg...
    Og tenk på deg selv nå, ikke ha dårlig samvittighet, ja, jeg vet det er vanskelig.
    Koselig å få gaver til den lille, spennende tid!
    Ønsker deg en fin tirsdagskveld!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...