tirsdag 13. juli 2010

Tysnesfest


Torsdag pakket vi i bilen og var klar for årets første lille ferietur. Turen gikk til Tysnes der vi var så heldig å få bo på landstedet til en venn. Landstedet var veldig idyllisk og gjennomført i fransk landstil med ekte gamle ting som hadde vært der i genrasjoner.

Kan opplyse at i Uggdal var en liten koselig brukthandel, jeg nøyet meg denne gangen med noen bøker og to fat, (bilder kommer senere).


Tysnesfest var hovedgrunnen til at vi befant oss på øyen, vi fikk med oss mange konserter på de tre dagene festen varte: Jan Teigen, The Hooters, Donkeyboys, Wig Wam (som forøvrig måtte avbrytes fordi gjerder og ting blåste ned og arrangørene var redd for sikkerheten til festivaldeltakerene), Vidar Johnsen og Peter Nordberg, A1 og DDE. Et bredt spekter av artister som burde dekke musikksmaken til enhver.




På ene konserten vi var på så jeg en dame som hadde en lekker heklet kåpe på seg. Jeg latet som jeg tok bilde av min kjære, men egentlig tok jeg bilde av jakken og skal finne ut hvor/hvordan jeg kan skaffe meg en he he.......


På lørdagen deltok vi på vinsmaking eller vindrikking alt ettersom hvordan du ser det. Mange gode viner som vi gjerne kjøper igjen på vinkartet til Mandelhuset.


Søndagen koste vi oss i båt med to kamerater, da var vi innom Godøysund og tok en kaffe på kaien og så stod gutta på surfebrett bak båten, det er noe nytt som noen har funnet det for godt å prøve ut, og det gikk.
Tysnes var et koselig sted så her kommer vi gjerne tilbake neste år :-)


1 kommentar:

  1. Høres ut som om dere har hatt en flott tur og festivalopplevelse :-) Det har hendt seg at jeg har bedrevet snikfotografering også ;-) Hi hi hi

    Skjønner deg godt jeg - kåpa var lekker...

    Ha en trivelig dag og klem fra Siv

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...