fredag 9. juli 2010

Rhododendronredding

Tidligere i vår hadde jeg et innlegg om skråbedet mitt som jeg brukte timer på å luke og var kjempenøye med å prøve å få opp røtter og greier, fikk planter av mor som skulle pryde bedet hele året. Se Vintergrønt bed.
Sjekk hvordan det ser ut nå. Det er kommet opp en fauna av ugress uten like, jeg har ikke sjanse til å ta opp kampen.....sukk....

Ser dere at det er en Rhododendron her? 

Jeg måtte redde den ut av ugresselendigheten. Nå har den fått en egen potte og jeg ser at den allerede smiler mye mer :-)

Hva med denne? Klarer den å ta opp kampen mot ugresset etterhvert eller må den og reddes?

Ellers blir jeg glad for tips om hva jeg kan gjøre i dette veldig skråe og ugressinvanderte bedet mitt.

Solsikkene har fått bambusstenger til å klatre etter, spent på hvor høy de blir før blomsten kommer. Bør jeg kanskje plante dem om større potter eller?

Ellers så kjøpte vi en fancy gressklipper til den lille plenflekken vår, men vi synes marken ble så skjønn med Hvitkløver og Tiriltunger at vi har ikke hjerte til å klippe den ennå.





1 kommentar:

  1. God morgen:)

    Tro meg...har lignende steder i hagen selv du;)
    Det er bare til hive seg i det...:)
    Vi har vel kjempet mot verre ting enn ugress..hehe:):)
    Ha en kjempe fin helg:)
    Klem fra Kari:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...