torsdag 15. juli 2010

Feriestrikk

Når vi nå skal på ferieturer her og der er det greit å ha små håndarbeidsprosjekt som tar liten plass med seg. Da er det babyting som blir strikket, det er jo så søtt med alle disse små plaggene som kan trylles frem med pinner og garn. Jeg har funnet noen greie og enkle oppskrifter fra Dalegarn, bodyer som blir strikket i bomullsgarnet Lerke og Babyull fra Dalegarn.
Den første i ribbestrikk ble ferdig på en dag, mangler bare knapper og festing av tråder.

Typisk meg så er jeg allerede begynt på den andre før jeg er helt ferdig med den første. Den er i rillestrikk og skal få en heklekant i lys grønn rundt. Kjekt å ha hvis det kommer en liten en dag ellers så har jeg flere små venner som jeg kan gi dem til.

2 kommentarer:

  1. Den så søt ut :-) Ikke dumt å begynne å samle barneklær i utstyrskista - du vet, bedre føre var ;-)

    Og så må jeg bare få gratulere deg som vinner på en av premiene i giveawayen min :-D

    Ha en fin kveld og klem fra Siv

    SvarSlett
  2. Så fine! De ser jo virkelig gode ut å ha på for en liten tass også. Strikker du lange armer på noen av de, er de jo supre til vinteren også. :)

    Grattis med premie! :)