torsdag 13. mai 2010

Iskrem

Iskrem er blitt en av mine spesialiteter. Både store og små mmmmm...er seg når ganen blir berørt av ekte hjemmelaget fløteis ala V. Greien er den at min kjære er flink å lage mat og han liker å lage mat. Jeg derimot har mine spesialiteter som jeg disker opp med ene alene for å hevde meg ovenfor min kjære på kjøkkenet og for å imponere gjester.
Så at jeg nå deler oppskriften til denne herligheten med dere er et unntak ;-)


Iskrem

4 eggeplommer
100 g sukker
4 dl fløte
2 ts vaniljesukker

Pisk egg og sukker til eggidosis. Stivpisk fløten sammen med vaniljesukker. Vend kremen i eggidosisen.

Så kan du selv smaksette isen med det du måtte ønske eller bare spise den slik den er. 

Vel bekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...